Microsoft Mesh
Aplikácia Microsoft Mesh poskytuje používateľom priestor na stretnutia v rôznych AR/VR priestoroch. Umožňuje interakciu s ostatnými používateľmi a 3D obsahom. Zvláda všetky náročné technické časti zdieľania priestorových zážitkov pre viacerých používateľov cez web. Hlavnou črtou a cieľom tejto aplikácie je kolaborácia vo virtuálnom a zmiešanom priestore – kombinácia AR/VR – XR.
V rámci Microsoft Mesh budú spoločnosti môcť vytvárať a pristupovať k aplikáciám, ktoré umožnia spolupracovať na holografických alebo 3D projektoch v reálnom čase. Umožňuje zdieľať nápady s členmi tímu cez pol zemegule a senzory môžu sledovať pohyby, aby bolo možné interagovať s digitálnym obsahom ako v skutočnom živote. Medzi ďalšie hlavné funkcie tohto systému sa radia animované avatary namodelované tak, aby čo najrealistickejšie odrážali podobu človeka v reálnom svete. Interaktívne stretnutia formou telekonferencie, kde značná časť funkcionality je plánovaná na použitie pre už známu komerčnú platformu Microsoft Teams. Integrácia aplikácií, kde budú mať používatelia počas stretnutia možnosť použiť väčšinu Microsoft aplikácii ako aj iných aplikácií tretích strán.
Veľkou výhodou tohto systému je, že je spustiteľný na širokom spektre zariadení od AR zariadení - HoloLens 2 cez VR zariadenia – HP Reverb G2 alebo Oculus Quest 2 až po smartfóny a tablety s operačnými systémami iOS a Android.
Podporovaním obrovského množstva funkcií systému, pripadá aj značná časť záťaže hardvéru, kde sa aplikácia pri viacerých úkonoch (napr. pri detailnom modelovaní) nemusí správať plynulo.
Výhody:
- Dajú sa vytvárať akékoľvek avatary
- Pomocou Unity SDK sa dá jednoducho vytvoriť špecifická miestnosť
- Microsoft Mesh podporuje kompletné sledovanie tela, takže nemá “lietajúcu postavu avatara”
Nevýhody:
- Slabá podpora detailného sledovania tváre a očí aj napriek tomu, že vie sledovať pohyb celého tela