Snímacie senzory - Kinect AzureCapturing Sensors
Jeden z najpoužívanejších senzorov na snímanie 3D scény je Kinect Azure. Toto zariadenie dokáže snímať použitím technológie ToF detailne scénu pred postavou. Kinect Azure pozostáva z dvoch kamier, ktoré vyhodnocujú scénu a vytvárajú 3D obraz a posielajú ho do PC cez USB rozhranie. Výstupom Kinect Azure je 3D video, ktoré obsahuje informácie vo všetkých troch dimenziách X,Y,Z.
Hardvérová špecifikácia
Kinect Azure obsahuje dve kamery, RGB kameru a infračervenú kameru. RGB kamera poskytuje vysoké rozlíšenie až do 3840 × 2160px pri 30 Hz.
Infračervená kamera má najvyššie rozlíšenie 1024 × 1024px a používa princíp ToF. Obe kamery pracujú s odlišnými uhlami pohľadu.
Azure Kinect tiež obsahuje IMU senzor pozostávajúci z trojdimenzionálneho akcelerometra a gyroskopu. Zariadenie dokáže presne určiť svoju vlastnú polohu a natočenie v priestore. Microsoft tiež ponúka sledovanie SDK pre sledovanie postavy človeka, ktorým vie Kinect detegovať a sledovať pohyby viacerých postáv pred kamerou. Pre každú postavu pracuje až s 32 kĺbmi postavy.
Toto SDK je dostupné pre operačné systémy Windows a Linux a programovacie jazyky C ++ a C #.
V porovnaní s tým, ako bola definovaná kostra pre predošlé generácie snímača Kinect, súčasná verzia obsahuje viacero kĺbových bodov na tvári, napr. uši a oči.
Sledovanie postavy
Azure Kinect podporuje viac postáv naraz v reálnom čase. Každá postava je označená vlastným dočasným identifikátorom (číslom), ktoré umožňuje znovu identifikovať rovnakú postavu pokiaľ by na krátku chvíľu opustila snímanú scénu. Skeleton je definovaný bodmi v 3D priestore, ktoré sú navzájom pospájané. Ich pozícia a orientácia sú určované v milimetroch a vyjadrované ako normalizovaný katernión (štvorrozmerné číslo).
Snímaná kostra pozostáva z 32 individuálne prepojených kĺbov, ktoré vychádzajú zo stredu tela ku končatinám. Každé prepojenie medzi dvoma takýmito bodmi sa nazýva kosť a predstavuje prepojenie medzi tzv. kĺbom - rodičom a kĺbom - potomkom.
Nasledujúci obrázok zobrazuje všetky dostupné kĺby a kosti kompletnej reprezentácie kostry Kinect Azure.